178.szerelem, merre vagy?
2011. április 24. írta: anyacska7

178.szerelem, merre vagy?

 

"Én mindig azt mondom, ha nem voltál igazán szerelmes, akkor nem értesz a világból semmit. Az emberek nyolcvan százaléka talán soha nem volt. És ez a szám nem túlzás..
Honnan tudod, hogy voltál, én nem vagyok biztos magamban…
Amikor szerelmes vagy, akkor a másikban való teljes feloldódást élheted meg.
 
Manapság a szerelem helyett alhasi gerjedelem van némi kebelbéli szimpátiával, ahogy ezt Szántai Lajos fogalmazta meg.
Ez nem a szerelem, pedig sokan azt hiszik, hogy az. A szerelem érdek nélküli, nem azért szeretlek, mert jó csaj vagy, nem azért, mert nekem adtad a Mercédeszedet. Nem azért, mert jól főzöl, vagy, mert jó vagy az ágyban.
Azért szeretlek, mert vagy. Még az sem kell, hogy te ott legyél.
Az érzés persze akkor tökéletes, ha mindkét félben ugyanolyan szinten jelennek meg az érzések. A szerelem szó jelentése csak magyarul érthető, de ehhez tudni kell, hogy az őseink olyan kifejezéseket, szavakat is használtak, amelyek értelmét már elfelejtettük. Ilyen szó a SZER maga is.
A Szer törvényt jelent, méghozzá az isteni törvényt. Gondoljunk bele, ebből fakad a SZER-tartás kifejezés is, ami minden vallás, szakrális alapja is! Megtartani az istentől való törvényt. Nem az embertől valót. Őseink, Árpád vezetésével, miután visszatértek Attila király örökségébe, szert ültek. A terület ezt követően kapta a Pusztaszer nevet, ma Ópusztaszerként sokan fel is keresik.
Az ötödik elem
A szerelem szó második tagja, az elem, ami pedig a legkisebb részt, az alapegységet jelenti. Minden régi nyelvben megtalálható, szinte ugyanebben a formában. Semmilyen más nyelve nem fejezi ki ezt a tökéletességet. Csak a példa kedvéért és nem sértve vele senki, de az angol Love = lóvé. Igaz durva az összehasonlítás, de jól szimbolizálja, hogy a mai világ a szerelemből is üzletet csinál.
De ha tovább gondoljuk, akkor rájöhetünk arra is, hogy magyar nyelvben használják egyedül azt a kifejezést, hogy, ha valaminek nem ismered a másik felét, akkor félsz tőle. Vagyis FÉL-ELEMBEN élsz. Ez nem belemagyarázás, ez így van. A ma embere mindentől fél, mert fél-elemben tartják, nem ismertetik meg vele a világ másik felét. De ezt hosszan lehetne ragozni, ha kicsit belegondol az ember könnyen beláthatja.
A világot felépítő négy vagy öt elem rendszeréről is lehet szó, amelyben az ötödik, a Szer-elem. Nem véletlen az újszövetség régi fordításaiban is azt mondják, hogy az Isten letekint az égből és így szól: „Ez itt az én szerelmetes fiam, akiben gyönyörködöm”.
Az Isten érzése, az maga a szerelmetesség. Belül a lelkedben, a szívcsakránál valami nagyon ég, egy égi-égő érzés jelenik meg. Isten úgy szereti az emberiséget, mint saját fiát, ezért küldi őt közéjük bizonyságul. A jézusi tanításnak ez a lényege! Ez a szerelemérzet, a szerelmetesség érzése. Új parancsot adok néktek, szeressétek egymást, ahogy én szeretlek benneteket!
A keleti bölcsek is azt tanítják: Amíg nem tapasztaltad meg a szerelmet, addig nem juthatsz el Istenhez.
Isten nem a szívéből teremtette a világot, hanem a köldökéből. Minden kultúra így szimbolizálja, a köldökből árad ki az a hatalmas nagy erő. Nem véletlenül a köldökzsinórral vagyunk összekötve édesanyánkkal, az ő pocakjában is, amikor még nem vagyunk ezen a világon.
De a születés után, a földi életünkben a szív, mint érzelemközpont az ember számára a legfontosabb. Ez jelzi, hogyan viszonyulunk a világhoz, a többi emberhez, és minden élőhöz. A szívet, amit rajzolni szoktunk, az őskultúrától mindenhol alkalmazzák, ugyanaz a jelentése; Szeretet-szerelem!"
Teljes cikk: Aradi L.
http://hu.ezo.tv/cikkek/hol-dobog-a-fold-szive-a-szer-elem-titka.html
Már megint a szerelemről írok? Úgy látszik ez az én gyenge pontom, vesszőparipám, vagy mineknevezzelek-em.
Hát igen. Ma, is mint mindennap, teszem a dolgom, közben történnek a dolgok. Nincsenek véletlenek. Meséltem neked M.ről. Rövid ideig tartott, ma sem tudom, hogy volt, vagy nem volt szerelem. Más néven úgy emlegettem írásaimban, hogy kedves, vagy Farkas. Ő egy és ugyan az. Nem gondolok rá már rég, mégis az utóbbi időben folyton beléje botlom. Megyek az úton, és ki jön velem szemben? Hát ő. Bólint, én meg csak nézem, mintha nem is hinném el, hogy őt látom. Aztán másnap újból találkozunk, újból bólint, és újból, és újból. Máskor eltelt akár egy év is és nem láttam, nem hallottam felőle, most pedig mindennap belé botlom. Mi történik? Mért találkozunk mindennap, hiszen én a város másik felében lakom, és dolgozom. Nincsenek közös utjaink. Ma is láttam. Köszönt, én meg csak néztem, aztán arra ébredtem, hogy én csak nézem, de nem köszönök. Nem tudtam, sem bólintani, sem legalább mosolyogni. Mi történt? Nem tudom. Szomorú vagyok, hogy egyedül vagyok még mindig, szeretnék valakivel lenni, ha nem is komolyan, ha csak egy laza kapcsolatban is, de M. Már nem jelent számomra semmit. Akárcsak Ex, meghalt bennem valami. Amikor rájuk gondolok csak ürességet érzek. Ma eszembe jutott az, hogy Ex-nek ezután egy egész jó nevet fogok adni. Ugye, még a szerelmünk idején ő volt az én Mackóm, Édesem, Szívem csücske. Aztán lett Mister Nagymenő, majd, Ex, de az igazi neve, ami valóban rátalál az a Piszka Peti. Az is volt egész életén keresztül. Bármit is tettem, csak piszkálódni tudott. De a Piszka Peti túl hosszú, úgy hogy mégis csak marad, Ex. Ez olyan kimért és távolságtartóan hangzik, ahogyan érzek most iránta. Nem érdekel, mit tesz, nem érdekel, mit gondol, kivel és hol van, csak engem hagyjon békén. Milyen szomorú, hogy huszonhárom év után az ember így érezzen. Igazán nagyon szomorú. Na de nem panaszkodom, mert ma olyan leckét kaptam egy barátomtól, akinek fél lába van, de ő az, aki mosolyogni tanít. Azt mondta, hogy otthon hagyta a karperecét, ezért nem tud panaszkodni.
Én meg mosolygok, mert tudom, hogy mit jelent. Ahányszor panaszkodni kezd, át kell tegye a másik kezére a karkötőt. De mivel, hogy otthon hagyta, nem panaszkodhat. Azt azonban sem ő, sem én nem mondjuk, ki, hogy is van ez? Szándékosan hagyta otthon a karkötőt?

A bejegyzés trackback címe:

https://segitseganyavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr632851966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása